Початковий
рівень: завдання з однією правильною відповіддю (кожна
правильна відповідь – 0,5 бала)
1. Роки життя і місце народження
Т. Шевченка:
а) 1769-1838 рр., с. Чорнухи на Полтавщині;
б) 1800-1850 рр., м. Київ;
в) 1796-1888 рр., м. Львів;
г) 1814-1861 рр., с. Моринці на Черкащині.
2. Т. Шевченко навчався:
а) у Києво-Могилянській академії; б) у Харківському університеті;
в) у Московському університеті; г) в Академії мистецтв
(Петербург).
3. Перша подорож Т. Шевченка в Україну після викупу з
кріпацтва відбулася:
а) у 1898 р.; б) у 1848-1851 рр.; в)
у 1843-1844 рр.; г) у 1840 р.
4. Перша збірка поета містила:
а) близько сотні віршів; б) записи народних пісень;
в) вісім поезій; г) поему «Гайдамаки».
5. Т. Шевченко був заарештований:
а) у 1845 р. за неадекватну поведінку
на царському прийомі;
б) у 1838 р. за сатиричний портрет
царя;
в) у 1847 р. за участь у діяльності
Кирило-Мефодіївського братства – таємної політичної організації української
інтелігенції – та за сатиричну поему «Сон» («У всякого своя доля»);
г) за підготовку
збройного повстання проти царя.
6. Т. Шевченко в поемі «Гайдамаки» (як і в більшості творів на історичну тему)
звертається до героїчного минулого України з метою:
а) протиставлення світу героїзму і високих пристрастей
світові тиранства і рабської покори, які визначали основний зміст
самодержавного суспільства;
б) уславлення своїх сучасників;
в) замилування героїчною красою і величчю
власного народу, спроможного на подвиг;
г) доповнення сюжету і фактажу
зображуваних подій.
Середній
рівень:
завдання з кількома правильними відповідями (кожна правильна відповідь – 1 бал)
7. Основними мотивами поеми Т. Шевченка «Сон» («У
всякого свою доля») є:
а) сатира на царизм;
б) підтримка політики царизму;
в) протест проти колонізації України;
г) показ ганебної ролі Петра І та Катерини II в процесі колонізації України;
ґ) патріотизм поеми;
д) космополітизм поеми;
е) заклик до боротьби проти самодержавного ладу.
а) сатира на царизм;
б) підтримка політики царизму;
в) протест проти колонізації України;
г) показ ганебної ролі Петра І та Катерини II в процесі колонізації України;
ґ) патріотизм поеми;
д) космополітизм поеми;
е) заклик до боротьби проти самодержавного ладу.
8. Вкажіть жанри, характерні для творчості Т.
Шевченка:
а) балада;
б) трагікомедія;
в) думка;
г) поема;
ґ) містерія;
д) послання;
е) кіносценарій.
а) балада;
б) трагікомедія;
в) думка;
г) поема;
ґ) містерія;
д) послання;
е) кіносценарій.
9. Серед названих
творів Т. Шевченка вкажіть поеми:
а) «Причинна»;
б) «Мені тринадцятий минало…»;
в) «Гайдамаки»;
г) «Катерина»;
ґ) «Кавказ»;
д) «Лілея»;
е) «Наймичка».
а) «Причинна»;
б) «Мені тринадцятий минало…»;
в) «Гайдамаки»;
г) «Катерина»;
ґ) «Кавказ»;
д) «Лілея»;
е) «Наймичка».
Достатній рівень: відновлення
послідовності подій (кожне правильно виконане завдання 1, 5 б)
9. Установіть послідовність подій у житті Т. Г.
Шевченка.
A) викуп з
кріпацтва;
Б) творчість періоду
«трьох літ»;
B) навчання в
Петербурзькій академії мистецтв;
Г) участь у
Кирило-Мефодіївському товаристві;
Ґ)
арешт поета
Д) переїзд до
Петербурга з паном Енгельгардтом
10. Установіть послідовність подій у житті Т. Г. Шевченка.
A) період заслання
(1847-1857);
Б) участь у Кирило-Мефодіївському товаристві;
B) останній період творчості;
Г) отримання «вільної».
Б) участь у Кирило-Мефодіївському товаристві;
B) останній період творчості;
Г) отримання «вільної».
Ґ)
перша поїздка з Петербурга до України
Д) перше видання
«Кобзаря»
Високий рівень
11. Проаналізувати одну із сатиричних поем Т.Шевченка
періоду «трьох літ» (на вибір учня)
Повна відповідь – 3
бали
Немає коментарів:
Дописати коментар