а)
Прийми мою любов, народе рідний, річко велика, і місяцю ясний, і берег мій чистий.
б)
І ранкові, й вечірні дороги таять у собі таємницю, сподівання, жаль.
в)
Синь гаїв, поля, світання, пісня солов’їна, ніжний шепіт і зітхання – моя Україна.
г)
Ой не хочу хатки, ані сіножатки, ні ставка, ні млинка, ні вишневого садка.
ґ)
Прикро було дивитися на цю недоладну постать, натоптану злобою і болем.
2. Скласти і записати просте
речення, ускладнене однорідними присудками.
3. Визначте
речення з однорідними обставинами.
а)
Сниться мені поле, вечори барвисті, береги пахучі рідного Дінця.
б)
В своїй хаті своя й правда, і сила, і воля.
в)
Ми маємо право на сум і любов, на щастя, на сонце і трави…
г)
І в хаті, й надворі в’ється, порядкує, господарює, і співає, і сміється.
ґ)
На морі темно, аж чорно.
4. Скласти і записати просте
речення з неоднорідними означеннями.
5. Укажіть речення, в якому при
однорідних членах є узагальнювальне
слово.
а)
На вудлищі гнучкім прозора волосінь та білий поплавець, та залізний гачечок –
ото і зброя вся.
б)
Спинився – волошка чи не волошка вистромила
голівку з-поміж колосочків.
в)
Розцвітай же, слово, і в родині, і у школі, й на заводі, і у полі
пречудесно, пречудово – розцвітай
же, слово!
г)
Та не з братом, не з сестрою – з німими стінами на чужині.
ґ)
Їй сняться хмари і липневі грози, чиясь душа прозора при свічі.
6. Скласти і записати речення, у
якому узагальнювальне слово стоїть після однорідних членів речення
7. Встановити відповідність між
схемою однорідних членів та реченнями
1. О, О, О.
2. О, О, О – УС.
3. УС: О, О, О –
4.УС: О, О
|
а)
Луки гори пишні сади все зелене й принишкле.
б)
І враз затремтіло молоде листя зашамотіло струсило з себе дощ самоцвітів.
в)
Все зберегла моя уява ті ночі зоряні ті дні
г)
Степові трави полин деревій васильки материнка мають незвичайний аромат
ґ)
Все пригадалося мені зимовий вечір тиша
|
8.
Установіть відповідність між реченням з однорідними членами й розділовим
знаком, пропущеним у ньому (окремі розділові знаки пропущено).
1.
Тире
2.
Двокрапка
3.
Кома
|
а) У Карпатах займався чудовий весняний
ранок.
б) Я потягнувся до пісні, до неба, до
вечірньої зорі і завмер у смутку у диві.
в) Лози, кручі, ліс все блищить і сяє на
сонці.
г) Рвала ти гірке та сиве зілля ковилу, кермек,
полин-траву.
|
9. Твір-роздум
на тему «Чи можна не любити і росинку, і травинку, і дощову сльозинку?..»
Використайте у творі речення з однорідними членами.
Немає коментарів:
Дописати коментар