четвер, 15 листопада 2018 р.

Контрольна робота за творчістю Т.Шевченка

Початковий рівень: завдання з однією правильною відповіддю (кожна правильна відповідь – 0,5 бала)
1. Роки життя і місце народження Т. Шевченка:
а) 1769-1838 рр., с. Чорнухи на Полтавщині;
б) 1800-1850 рр., м. Київ;
в) 1796-1888 рр., м. Львів;
г) 1814-1861 рр., с. Моринці на Черкащині.
2. Т. Шевченко навчався:
а) у Києво-Могилянській академії;                   б) у Харківському університеті;
в) у Московському університеті;                      г) в Академії мистецтв (Петербург).
3. Перша подорож Т. Шевченка в Україну після викупу з кріпацтва відбулася:
а) у 1898 р.;      б) у 1848-1851 рр.;        в) у 1843-1844 рр.;         г)  у 1840 р.
4. Перша збірка поета містила:
а) близько сотні віршів;                                 б) записи народних пісень;
в) вісім поезій;                                                г) поему «Гайдамаки».
5. Т. Шевченко був заарештований:
 а) у 1845 р. за неадекватну поведінку на царському прийомі;
 б) у 1838 р. за сатиричний портрет царя;
 в) у 1847 р. за участь у діяльності Кирило-Мефодіївського братства – таємної політичної організації української інтелігенції – та за сатиричну поему «Сон» («У всякого своя  доля»);                     
 г) за підготовку збройного повстання проти царя.
6. Т. Шевченко в поемі «Гайдамаки» (як і в більшості творів на історичну тему) звертається до героїчного минулого України з метою:
а) протиставлення світу героїзму і високих пристрастей світові тиранства і рабської покори, які визначали основний зміст самодержавного суспільства;
б) уславлення своїх сучасників;
в) замилування героїчною красою і величчю власного народу, спроможного на подвиг;
г) доповнення сюжету і фактажу зображуваних подій.

Середній  рівень: завдання з кількома правильними відповідями (кожна правильна відповідь – 1 бал)
7. Основними мотивами поеми Т. Шевченка «Сон» («У всякого свою доля») є:
а) сатира на царизм;
б) підтримка політики царизму;
в) протест проти колонізації України;
г) показ ганебної ролі Петра І та Катерини II в процесі колонізації України;
ґ) патріотизм поеми;
д) космополітизм поеми;
е) заклик до боротьби проти самодержавного ладу.
8. Вкажіть жанри, характерні для творчості Т. Шевченка:
а) балада;
б) трагікомедія;
в) думка;
г)  поема;
ґ) містерія;
д) послання;
е) кіносценарій.
9. Серед названих творів Т. Шевченка вкажіть поеми:
а) «Причинна»;
б) «Мені тринадцятий минало…»;
в) «Гайдамаки»;
г) «Катерина»;
ґ) «Кавказ»;
д) «Лілея»;
е) «Наймичка».
Достатній рівень: відновлення послідовності подій (кожне правильно виконане завдання 1, 5 б)
9. Установіть послідовність подій у житті Т. Г. Шевченка.
A) викуп з кріпацтва;        
Б) творчість періоду «трьох літ»;
B) навчання в Петербурзькій академії мистецтв;
Г) участь у Кирило-Мефодіївському товаристві;
Ґ) арешт поета
Д) переїзд до Петербурга з паном Енгельгардтом
10. Установіть послідовність подій у житті Т. Г. Шевченка.
A) період заслання (1847-1857);
Б) участь у Кирило-Мефодіївському товаристві;
B) останній період творчості;
Г) отримання «вільної».
Ґ) перша поїздка з Петербурга до України
Д) перше видання «Кобзаря»

Високий рівень
11. Проаналізувати одну із сатиричних поем Т.Шевченка періоду «трьох літ» (на вибір учня)
Повна відповідь – 3 бали

Немає коментарів:

Дописати коментар