середу, 28 листопада 2018 р.

Літературний диктант за змістом новели "Я (Романтика)"

МИКОЛА ХВИЛЬОВИЙ «Я (РОМАНТИКА)»
Бліц-диктант за змістом твору
1. Яку присвяту має твір?
2. Від чийого імені ведеться розповідь?
3. Де засідає «чорний трибунал комуни»?
4. Кого нагадує дегенерат ліричному героєві?
5. Перед ким із героїв твору «проносить­ся темна історія цивілізацій, і бредуть народи, і віки...»?
6. Якою травою пахне у дворі, де живе мати ліричного героя?
7. Що ховає ліричний герой «у глухому за­кутку, на краю города... від гільйотини»?
8. Хто з героїв твору проситься на фронт?
9. Кого побачив ліричний герой у натовпі черниць?
10. Хто запропонував ліричному героєві ви­пустити його матір?
11. Кого називає ліричний герой сторожем його душі?
12. Який образ постає перед читачем на по­чатку та в кінці новели?
Ключ:
1.«Цвітові яблуні».
2. Від імені ліричного героя «Я».
3. У палаці розстріляного шляхтича.
4. Каторжника.
5. Перед ліричним героєм.
6. М'ятою.
7. «Один кінець своєї душі».
8. Комунар Андрюша.
9. Матір.
10. Комунар Андрюша.
11. Дегенерата.
12. Образ загірної комуни.
Літературний диктант «Упізнай героя»
1.«...розвалився на широкій канапі вдалі від канделябра, і я бачу тільки білу лисину й надто високий лоб».
2.«...низенький лоб, чорна копа розкуйовдже­ного волосся й приплюснутий ніс».
3.так: не ім 'я і прізвище на суворому життьово­му документі ставить, а зовсім незрозумілий, зовсім химерний, як хетейський ієрогліф, хвос­тик».
4.«...із широким лобом і білою лисиною, з хо­лодним розумом і з каменем замість серця...».
5.«Вона підходить до мене, бере моє стомлене обличчя у свої... долоні й схиляє свою голову на мої плечі».
6.«главковерх чорного трибуналу ко­муни, виконував свої обов'язки перед револю­цією».
7.«...сидить праворуч мене з розгубленим об­личчям і зрідка тривожно поглядає на доктора... Нервово переходить із місця на місце й усе пори­вається щось сказати».
8.«...знову до болю хотілося впасти на коліна й молитовно дивитися на волохатий силует чор­ного трибуналу комуни».
9.«...цей наївний комунар остаточно нічого не розуміє. Він буквально не знає, нащо ця безглузда звіряча жорстокість».
10.«...спокійно сидить на канапі й п'є вино. Він мовчки стежить за моїми наказами й зрідка іронічно поглядає на портрет князя».
11.«Так, це був вірний пес революції. Він стоя­тиме на чатах і не під таким вогнем!».
12.«Тоді я беру її милу голову з нальотом сріб­лястої сивини й тихо кладу на свої груди».
Ключ:
1. Доктор Тагабат.
2. Дегенерат, вірний вартовий на чатах.
3. Андрюша.
4. Доктор Тагабат.
5. Мати.
6. Ліричний герой.
7. Андрюша.
8. Ліричний герой.
9. Андрюша.
10. Доктор Тагабат.
11. Дегенерат, вірний вартовий на чатах.
12. Ліричний герой


Немає коментарів:

Дописати коментар