середу, 30 січня 2019 р.

5 клас. "М'якість приголосних". Вправи


Вправа 1.
Замість крапок поставте, де треба, м’який знак
, поясніть правила його вживання
Низ…ко, пал…ма, Ірпін…ський, різ…блений, пот...мянілий, бояз…ко, близ...кий, ковз...кий, напал...м, Гор...кий, слиз…ко, власниц...кий, колодяз…ні, їдален.., Уман…щина, діл…ниц.., в’яз…кий, спіл…ні, низ…ка, камін...чик, мен…ший, біл…ший, тон…ший, шіст…надцять, п’ят…десят, близ...кіс…ть, таріл…ці, бур.., Хар…ків, буквар.., близ..ко, Об.., бунтар.., хар...ківс...кий, в’яз…кий, виноградар.., низ…кий, токар..., долен…ці, сухар.., Натал…чин, поліс…кий, тюр...ма, вишен...ці, відмір...те, узбец..кий, казан..с..кий, календар.., нян..чить, гір…кий, п’ят...десят, бас...кий, лицар.., удар…те, плос…кінь, кут…ній, лікар.., чес…тю, хорол…с…кий, у спіл…ці, віз...му, в’яз...кіс..т.., промін...чик, тітон...ці, селян…с…кий, Перм.., нен...ці.

Вправа 2.
Постате іменники у давальному відмінку. В одній колонці подайте слова з м’яким знаком, а в іншій – без м’якого знака. 
Кістка, тітонька, люлька, доленька, полька, вчителька, валер’янка, сторінка, долинка, ліщинка, тарілка, веселка, нічка, кулька, булка, жменька, ненька, вишенька, хвилинка, хатинка.

Вправа 3
Перепишіть речення; на місці крапок, де треба, вставте пропуще­ні букви.
1. Новий директор пос..лився при школі у двох маленьких кімнатах. Сухомлинс..кий вставав рано і, щоб не розбудити дру­жину й малих дітей, навшпин..ках виходив з квартири. 2. З ба­гат..ма вчителями він був знайомий, та за д..ні спіл..ної роботи вони ще біл..ше здружили.. 3. Слухаєш.. Василя Ол..ксандровича на педраді і дивуєш..ся: н..вже у н..го вистачит.. терпцю? 4. Відчу..я краси слова облагороджує духовний с..віт людини ще в ран..ому дитинстві. У ц..ому відчут..і — одно з дж..рел людс..­кої культури. 5. Питан..я, що стояло с..огод..ні на повістці ден..ій, було дуже важливе. 6. Сухомлинс..кий знав педагогічні праці Комен..с..кого так само, як мат..рин..с..кі пiс..ні. (З тв. І. Цюпи)



Немає коментарів:

Дописати коментар