середу, 30 січня 2019 р.

І. Карпенко-Карий "Сто тисяч"

Завдання для самоконтролю за змістом трагікомедії І. Карпенка-Карого «Сто тисяч»

Хто про кого говорить:


1. «…Це пройдисвіт! Я їх багато бачив, у мєне опит і практика…»
2. «Наче і розумний, а дурний. Тридцять літ шукає кладів і голий став, як бубон, бо все на кладах,  кажуть, прокопав… »
3. «Одважний чоловік! До чорта ходив, і на все  піде за гроші….»
4. «Вас вже не обманеш, ви всякого обманете, а це велікоє дєло, коли не тебе за чуба держать, а ти других за чуба держиш…»
5. «Я не такий дурень, щоб мене обманили… я обманю хоч кого, а мене чорта лисого обманить хто…»
6. «…дівка красива, здорова, зна всі порядки, коло птиці, коло свиней, коло корів – одне слово, хазяйка біля всього…»
7.«…Тільки  вони не охочі гулять, хіба хто могорича поставив, а на свої не будуть пить. Від своєї, кажуть,  у грудях пухне…»


Кому належать слова:

8.  «…Приобрітав би тебе  без ліку. Легко по своїй власній землі  ходить. Глянеш оком навкруги – се твоє…»
9. «Чи душу йому, луциперові, треба, то нехай би брав, бо без душі, мабуть, легше, як без грошей…»
10. Скільки грошей просить позичити кум Савка?
11. Звідки приходить товар – фальшиві гроші?
12.Де призначив невідомий зустріч Герасиму?
13. Назвіть прислів’я та приказки, які вживаються  в тексті


Відповіді:

Бонавентура (копач)  про невідомого (єврей)
Роман про Бонавентуру
Герасим про Савку
Бонавентура про Герасима
Герасим про себе
Параска про Мотрю
Роман про Герасима
Герасим
 Савка
100 карбованців
З Лондона
На вокзалі «у тому місці, де для мужчин і для дам»
:
Нема краще,  як м’ясо свинина, а риба линина.
Обіцянка – цяцянка, а дурневі радість
Поживишся скибкою, як собака мухою
З вами каші не звариш
Береженого бог береже
Чорт не такий страшний, як його малюють
Договір краще  грошей
Садок улітку як кожух зимою

Немає коментарів:

Дописати коментар