понеділок, 1 лютого 2016 р.

Особливості побудови уроку з використанням ІКТ.
     Мультимедійні технології доцільно використовувати на будь-якому етапі уроку:  під час вивчення нового матеріалу,  закріплення нової теми; для перевірки й поглиблення знань, як додатковий матеріал до уроків; під час перевірки самостійних робіт; для вирішення проблемних завдань; як засіб емоційного розвантаження; як засіб для виготовлення роздавального дидактичного матеріалу, кодограм, карток тощо.
     Готуючись до уроку з використанням комп’ютерних технологій, варто дотримуватися таких правил:
*    Комп’ютерні технології – не самоціль, а лише один із засобів досягнення мети уроку.
*    Урок із використанням ІКТ повинен відповідати принципам дидактики.
*    Не варто зупинятись на апробованих, добре знайомих учням формах роботи з комп’ютерними засобами навчання, вивчати можливості ІКТ, знаходити нові форми інтерактивної взаємодії “учень – комп’ютер – учитель”.
Розглянемо деякі фактори, що найбільше впливають на побудову уроку:
*           методична мета уроку і тип уроку, який нею визначається (пояснення нового матеріалу, закріплення, узагальнення матеріалу, проміжний контроль тощо);
*           кількість учнів у групі і кількість комп’ютерів в навчальному кабінеті;
*           гігієнічні вимоги до роботи учнів за комп’ютером (не забути про інструктаж з БЖД, враховувати, що дозволений час безперервної роботи учнів за комп’ютерами залежить від їхнього віку, але не повинен перевищувати 15-20 хвилин) – детальніше див. додаток 6.
*           рівень комп’ютерної підготовки групи;
*           готовність учнів до нового виду навчальної діяльності (від того, наскільки учні добре володіють прийомами роботи з комп’ютерними програмами,  залежить темп і успіх уроку).
          Зазвичай у класах (20-27 учнів) навчаються учні з різним рівнем компетенції. У таких випадках учнів доречно обєднати в три підгрупи: до першої – учнів, що навчаються на достатньому та високому рівнях,  до другої – тих, що на середньому рівні, до третьої – тих, які навчаються на початковому рівні. Розподіл часу на такому уроці виглядатиме так:
Таблиця 2. Орієнтовна схема уроку з компютерною підтримкою
Етап
1 підгрупа
2 підгрупа
3 підгрупа
Час
1.
Організаційний момент, постановка мети
2 хв.
2.
Робота з комп’ютером
Інші форми роботи
Інші форми роботи
8 хв.
3.
Інші форми роботи
Робота з комп’ютером
Інші форми роботи
10 хв.
4.
Інші форми роботи
Інші форми роботи
Робота з комп’ютером
20 хв.
5
Підбиття підсумків, домашнє завдання
5 хв.
Організаційний момент (інструктаж з БЖД), постановка мети – починається для всіх одночасно. А ось зміна етапів для кожного учня індивідуальна. Учні другої і третьої підгруп знають послідовність своєї роботи за комп’ютером з певним номером. Як тільки учень першої підгрупи звільнив комп’ютер, за нього відразу сідає учень другої підгрупи, а потім – третій. Сильні учні звільняють робоче місце, як правило, раніше, впоравшись із завданням швидше. Вчителю доведеться прослідкувати за тим, щоб учні другої групи не затримувались за комп’ютером надто довго. Зате слабкі учні в результаті отримують більше часу для роботи з комп’ютерною програмою.
Якщо ми працюємо не з цілим класом, а з підгрупою (14-16 учнів), тоді школярів об’єднуємо в дві підгрупи, аналогічно чергуючи види діяльності. Якщо в групі є учень, що має відмінні навички роботи з комп’ютером, можна залучити його до проведення уроку  як технічного консультанта.
За допомогою ІКТ можна використовувати на уроці наочність вищого рівня – відеоматеріали, анімаційні фрагменти, інтерактивні моделі тощо, які дають змогу продемонструвати ті явища, які в реальному світі побачити неможливо. Інформаційні технології допомагають індивідуалізувати та диференціювати навчання. Цього досягають не тільки завдяки різнорівневим завданням, а й за допомогою самоосвіти учня.
            Нові інформаційні технології надають величезні можливості вчителям у розвитку здібностей дітей. Особливо це корисно для роботи з обдарованими дітьми: з’явились умови надати талановитим учням доступ до більшої кількості потрібної інформації.

      Отже, головне завдання використання ІКТ у процесі вивчення української мови й літератури – підвищити пізнавальний інтерес учнів до вивчення предмета, ефективність його опанування школярами. Загальновизнано, що особистість, яка зацікавлена, хоче пізнати матеріал, засвоює його набагато краще, ніж та, що не зацікавлена змістом того, що вивчає. 

Немає коментарів:

Дописати коментар