пʼятницю, 8 травня 2020 р.

Завдання з української мови та літератури для 9-А класу на час карантину (12-15 травня)

Завдання з української мови та літератури для 9-А класу на час карантину (з 12.05 до 15.05.2020 р.)
Українська мова


13.05.2020
Тема уроку. Мовні аспекти вивчення речення (порядок слів у реченні, граматична основа, види речень).
Завдання:
1.     Повторіть способи вираження підмета, типи присудків.
2.     Виконайте письмово тестові завдання

1.     Слова, протилежні за лексичним значенням, називаються
а) синонімами;
б) антонімами;
в) омонімами;
г) паронімами (1 бал)
     2.  Указати рядок, у якому всі слова мають більшу кількість букв, ніж звуків
а) льодок, будяк, людина, комаха;
б) тональність, будівельник, різьбяр, ненька;
в) в’язальник, лялька, тьмяний, лисиця;
г) вітальня, жменька, тьохкати, долоня (1 бал)

3.     Записати 3 слова, у яких звуків більше, ніж букв (1 бал)

4.     У наведених словах визначити значущі частини слова:
Криниця, грім, присілок, ходиш (2 бали)

5.     Записати 3 слова, утворених безсуфіксним способом (2 бали)

6.     Визначити усі частини мови у поданному реченні:

Добре (1) подумавши (2), семеро (3)  хлопців (4) рішуче (1) попрямували (5) через (6) заросле (7) бур’яном (4) подвір’я (4) (3 бали)

7.     Навести приклад: 1) стверджувальної частки, 2) сурядного протиставного сполучника, 3) похідного прийменника (2 бали)

Сфотографуйте і надішліть учительці для перевірки на Viber або електронну пошту: ludoczkar@gmail.com

3.     Домашнє завдання: повторити частини мови


Українська література

12.05.2020
Тема уроку.  П.Куліш. «Чорна рада». Непросте життя та романтичні пригоди головних героїв. Загальнолюдські риси ініціативності, працьовитості, лицарства, благородства, вірності почуттю та обов’язку.
Виконати тестові завдання
1.     Історичною основою твору "Чорна рада" П.Куліша є: 
А) національно-визвольна війна (1648 - 1654 рр.) під проводом Богдана Хмельницького;
Б) Коліївщина, 1768 р.;
В) розгром шведів під Полтавою, 1812 р.; 
Г) скасування кріпосного права в Україні, 1861 р.;
Д) події ніжинської Чорної ради, 1663 р. 
2.     За жанровою формою "Чорна рада" П.Куліша - це твір 
А) соціально-побутовий; 
Б) психологічний;
В) історичний; 
Г) філософський; 
Д) детективний
3.     "Недовго поорудуєш, вразький сину. Коли взявсь брехати по-собачи, то й пропадеш, як собака. Брехнею світ пройдеш, та назад не вернешся! Плюньте, братці, на його гетьманство". Ці слова у творі "Чорна рада" П.Куліша сказав старий січовик Пугач на адресу: 
А) полковника Шрама; 
Б) Матвія Гвинтовки; 
В) Павла Тетері;
Г) Якима Сомка; 
Д) Івана Брюховецького
4.     "Орел, не козак", козак-лицар, "...добрий був син і щирий козак", палко кохав Лесю Череванівну, бився за неї не на життя, а на смерть. Це...
А) Кирило Тур; 
Б) Максим Гвинтовка;
В) Петро Шраменко; 
Г) Василь Невольник; 
Д) Яким Сомко
5.     Укажіть ім’я героя, про якого йдеться в уривку твору П.Куліша «Чорна рада»: "Був він син паволоцького попа, по прізвищу Чепурного, учився в Київській братській школі, і вже сам вийшов був на попи. Як же піднялись козаки з гетьманом Остряницею, то він устряв до козацького війська; бо гарячий був чоловік…". 
А) Іван Брюховецький; Б) Петро Шрам; В) Яким Сомко; 
Г) Іван Шрам; Д) Кирило Тур
6.     Укажіть, яку роль виконує у творі П.Куліша "Чорна рада" Божий чоловік. 
А) Є носієм народної моралі; Б) Є об'єднавчим образом;
В) Поширює Христове вчення;  Г) Представляє низове козацтво;
Д) Допомагає розкрити образ Шрама.
7.     У творі "Чорна рада" П.Куліша яскраво виражені ознаки... 
А) реалізму; Б) модернізму; В) класицизму; 
Г) романтизму; Д) сентименталізму
* Охочі можуть вислати на перевірку

Домашнє завдання. Підготуватися до літературного диктанту за змістом роману (Запитання зявляться на блозі у пятницю)

15.05.2020
Тема уроку. Підсумковий урок за романом П.Куліша «Чорна рада»
Літературний диктант за змістом роману (Запитання будуть в окремій публікації)

Домашнє завдання. Опрацювати біографію Марка Вовчка у підручнику, с.293-295

Немає коментарів:

Дописати коментар